سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آغاز قلم زنی ضریح حضرت عبدالعظیم(ع)
| نظر بدهید

طرحی را برای ضریح حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به آستان مقدس ایشان داده ام که در حال حاضر بروی قلم زنی آن کار می کنم تا پس از آن ساخت ضریح حرم مطهر آغاز شود. طراحی پنجمین ضریح حرم امام رضا(ع)، آخرین ضریح اباعبدالله الحسین(ع)، نقاشی تابلوهای «پنجمین روز آفرینش»،«پنجمین روز آفرینش»،«ضامن آهو» و.. بخشی از کارنامه درخشان استاد محمود فرشچیان نقاش و مینیاتور کار زبردست ایرانی است که اکنون به دنبال راه اندازی یک دانشکده و بر روی ضریح حضرت عبدالعظیم(ع) و تابلویی نفیس برای آستان مقدس رضوی در حال فعالیت است .  استاد فرشچیان در این گفتگو در مورد را ه اندازی دانشکده مورد نظر خود اظهار داشت: از ابتدای انقلاب مکاتبات بسیاری انجام دادم که دانشکده ای با رویکرد توجه به هنرهای اصیل اسلامی- ایرانی و سنتی راه اندازی شود که به دلیل برخی مشکلات موفق نشدم ولی اخیرا موافقت هایی به دست آمده که امیدوارم با همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی به زودی آغاز به کار کند. طراح ضریح اباعبدالله الحسین(ع) در مورد رشته هایی که در این دانشکده تدریس خواهد شد گفت: رویکرد کلی ما این است که با راه اندازی دانشکده هنرهای اصیل اسلامی- ایرانی و سنتی  تقویت شود و در مرحله اول طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم، رشته هایی مثل نقوش فلزی، فلزکاری، طراحی، طرح فرش، نقاشی به سبک ایرانی، کار خود را به یاری خداوند و عنایت امام هشتم(ع) آغاز کنیم. این استاد مینیاتور و نقاشی در خصوص کار بر روی تابلویی برای موزه آستان مقدس رضوی(ع) گفت: این تابلو اختصاص به هدایت و آفرینش بشر دارد در خارج از ایران بر روی آن کار می کنم. در تابستان سالجاری که کار آن پایان یافت آن را به ایران می آوریم. استاد محمود فرشچیان افزود: البته به دلیل اینکه در ایران برنامه ریزی کرده اند و بر اساس توافقات، اول تابلو در کاخ سعد آیاد تهران در معرض دید علاقمندان و عموم مردم قرار می گیرد. وی اضافه کرد: در حال حاضر هم یک تابلو با عنوان «معراج» در سعدآباد دارم که آن هم به آستان مقدس امام رضا(ع) تقدیم کرده ام که به مشهد و موزه آستان مقدس منتقل خواهد شد.

طراح پنجمین ضریح حرم امام رضا(ع)، در مورد ادامه کار بر روی ضریح حضرت عبدالعظیم(ع)  گفت: ضریح جدید حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با ابعاد 390 سانتی‌متر طول، 290 سانتی‌متر عرض و 296 سانتی‌متر ارتفاع با اسکلت ورق استیل و روکش چوب ساج در حال ساخت است. وی افزود: طرحی را برای ضریح حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به آستان مقدس ایشان داده ام که در حال حاضر بروی قلم زنی آن کار می کنم تا پس از آن، ساخت ضریح حرم مطهر ادامه می یابد. وی اضافه کرد: فعالیت بر روی ضریح ایشان از تابستان سال گذشته شروع شد، طرح اسکلت اولیه در مهرماه رونمایی شد و ساخت آن ادامه دارد.

استاد فرشچیان با اشاره به کرامات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: بارها حاجاتی داشتم که با توسل به این امامزاده بزرگ و عظیم الشان حاجات خود را دریافت و مشکلات و گره هایی از زندگی ام باز شده  و لذا خود را مدیون  حضرت عبدالعظیم(ع) می دانم.

 
روابط عمومی و فرهنگی هیئت محبّان سیّدالکریم (ع)
جمعی از خادمان حرم حضرت عبدالعظیم (ع)


نویسنده : خادم حرم حضرت عبدالعظیم
تاریخ : شنبه 93 خرداد 24
زمان : ساعت 6:53 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir



 

کل بازدید: 151095
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 2
تعداد کل پست ها: 347

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا